Turcia va construi un canal între Marea Neagră şi Marea Marmara

Recep Tayyip Erdogan.Wikipedia.

Turcia va construi un canal între Marea Neagră şi Marea Marmara care va avea rolul de a descongestiona traficul în Bosfor şi va transforma oraşul Istanbul “în două peninsule şi o insulă”. Declaraţia a fost făcută de premierul Recep Tayyip Erdogan, potrivit Bloomberg, citat de MEDIAFAX.

“Canalul Istanbul va avea o lungime de 50 de kilometri, o lăţime de 150 de metri şi o adâncime de 25 de metri şi va permite tranzitul a până la 160 de nave pe zi, inclusiv tancuri petroliere mari”, a spus Erdogan.

Sursa: MEDIAFAX

What Next?

Related Articles

3 Responses to "Turcia va construi un canal între Marea Neagră şi Marea Marmara"

  1. CopperNick says:

    O declaratie curajoasa! Ma uit pe harta si nu inteleg de ce mai trebuie un canal. Poate daca cel initial ar fi blocat de o nava esuata, scufundata, avariata, in imposibilitate de manevra. Dar, personal, nu cred ca Turcia are capacitatea de a realiza asa ceva. Dpdv al dimensiunilor acest canal seamana cu canalul Sulina, Dunare-Marea Neagra si Main-Rin, ceea ce inseamna un volum mare de munca si fonduri. Care sa fie scopul strategic?

  2. CopperNick says:

    Revin. Presa electronoica m-a dumirit. Erdogan vrea ceva grandios la aniversarea Turciei moderne, se vede in galeria marilor sultani, isi manifesta grija pentru securitatea populatiei de pe malurile Bosforului vs transporturile speciale sau de produse petroliere, vede si o mare afacere imobiliara pe malurile noului canal. O afacere de 10 miliarde de dolari conform Bloomberg. Si un atu pentru alegerile viitoare.

  3. Bure Bista says:

    @Coppernick

    Personal as interpreta intentia Turciei din perspectiva primei consideratii ce ati facut-o. Adica o varianta de ocolire asupra careia dora Turcia ar avea controlul. De remarcat ca in timpul bombardarii Iugoslaviei in 1999 americanii au reusit sa distruga podul peste Dunare de la Novi Sad, blocand astfel traficul pe Dunare. Sarbii au folosit apoi un canal de legatura pe Tisa dar nu au permis decata discretioar altor state sa foloseasca acea cale care nu mai era de data aceasta “fluviu international”. Bineinteles ca romanii au avut cel mai mult de pierdut avand cea mai mare flota de transport pe Dunare la vremea aceea.