Strategia “Europa 2020″ în “vizorul” jurnaliştilor din Transilvania de Nord-Vest

Între 21 şi 22 octombrie, la Cluj-Napoca se desfăşoară trainingul destinat jurnaliştilor din Transilvania de Nord „Europa 2020”. Organizatori sunt: Centrul regional Europe Direct Transilvania de Nord, Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest şi partenerii Asociaţia Profesioniştilor în Presă Cluj şi UBB Radio Online.

Trainingul are drept obiectiv instruirea a 24 de jurnalişti din cele 6 judeţe ale Regiunii Nord-Vest (Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sălaj) în legătură cu strategia „Europa 2020”.

Strategia „Europa 2020” reprezintă poate cea mai importantă dintre priorităţile stabilite recent de Comisia Europeană. Strategia „Europa 2020” surprinde viziunea unei Europe cu o economie socială de piaţă pentru secolul 21.

Documentul îşi propune să înfăţişeze felul în care Uniunea Europeană poate să iasă din criza economică, mai puternică şi modalitatea prin care această situaţie de criză poate fi transformată într-o economie inteligentă, durabilă şi inclusivă, care să asigure un nivel ridicat de ocupare a forţei de muncă, de productivitate şi coeziune socială.

Trainingul îşi propune să contribuie la creşterea calităţii reflectării în mass-media regională şi locală a priorităţilor de comunicare europene, prin consolidarea capacităţii jurnaliştilor de a adapta şi transmite acest tip de informaţii, atât la nivel strategic (armonizarea priorităţilor de comunicare europene cu cele locale/regionale), cât şi la cel al implementării practice (prin agrearea unor instrumente de lucru).
Trainerii sunt: Ioana Avădani, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent; Claudiu Crăciun, lector univ.dr. SNSPA Bucureşti.

Încă din 2009, ADR Nord-Vest şi Centrul regional Europe Direct Transilvania de Nord organizează două traininguri pe an pentru jurnaliştii din regiune.

Sursa: comunicat ADR NV

What Next?

Related Articles