România a atras doar 1% din fondurile europene disponibile pentru Transporturi

autostrăzile din România o mlaştină a neputinţei şi intereselor meschine

Cu toată propaganda guvernamentală de ieri şi de azi, România a reuşit să absoarbă până la sfârşitul anului trecut doar 1% din fondurile europene disponibile pentru Transporturi, adică 47 mil. euro.

România are la dispoziţie 5,6 miliarde de euro pentru 2007-2013.

Banii plătiţi în total de Bruxelles până acum României  pentru proiectele europene de infrastructură reprezintă doar contravaloarea contractelor pentru proiectarea şi realizarea studiilor cone­xe pentru marile lucrări de infrastructură, spune Dragoş Pâslaru, manager general al firmei de consultanţă GEA Strategy & Consulting.

“Nu stăm bine, dar pe de altă parte, dacă vom implementa proiectele scoase la licitaţie de Ministerul Transportului în acest an, vom reuşi să creştem gradul de absorbţie până la 40%-50%”, explică Dragoş Pâslaru.

Ministerul Transporturilor a atribuit prin licitaţie în urmă cu o lună contracte pentru construcţia a 183 de kilometri de autostrăzi, ce urmează a fi construite cu ajutorul unor fonduri europene în valoare de circa 1 miliard de euro.

România are disponibile fonduri europene în valoare de 5,6 miliarde de euro pentru proiectele de infrastructură finanţate din bani europeni în perioada 2007-2013. Din bugetul total, România reuşise să absoarbă la sfârşitul anului trecut circa 1%, fiind contractate proiecte în valoare de 836 de milioane de euro şi făcute plăţi de 47 de milioane de euro pentru alocarea 2007-2010, conform KPMG. Cu toate că în primele luni ale acestui an gradul de absorbţie pentru acest program a crescut până la 2,6%, POS Transport rămâne programul cu cea mai scăzută rată de atragere dintre toate cele şapte programe prin care România atrage bani europeni.

În perioada în discuţie miniştrii ai Transporturilor au fost Gheorghe Dobre (PDL) – până în nov 2006, Radu Berceanu (PDL), Ludovic Orban (PNL), din nou Radu Berceanu (PDL) şi Anca Boagiu (PDL).

sursa: Ziarul Financiar

What Next?

Related Articles