Reguli noi pentru constructorii de autostrăzi

autostrazile din Romania mai mult pe hartie decat pe teren

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat noi reguli care vor fi aplicate în contractele semnate pentru cei 183 de km de autostradă de pe Coridorul 4 finantaţi din fonduri europene.

Care sunt noile reguli:

– nu este posibilă depăşirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici, sau schimbărilor de legislaţie;

– pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în termenul prevăzut, penalităţile vor fi de 0,1% din valoarea de contract în lei, fără TVA, pentru fiecare de zi de întârziere;

– beneficiarul va avea posibilitatea de a acorda antrepenorului, dreptul de acces în şantier şi punerea în posesia acestuia şi etapizat, pe sectoare, acesta având obligaţia să execute lucrările în conformitate etapizarea şi cu respectarea termenelor contractuale stabilite. Prin această masură, antreprenorul va lucra pe secţiunile libere de sarcini, dând timp beneficiarului de a obţine restul terenurilor în baza documentaţiilor realizate de către antreprenor;

– nu se pot formula revendicări de extindere de timp şi costuri suplimentare de către constructor pe motivul nepredării terenurilor, iar constructorul nu va putea suspenda lucrările pentru că programul său prevede a se lucra pe o secţiune inaccesibilă;

– în ceea ce priveşte programul de execuţie, antreprenorul îi va remite inginerului un program de lucru detaliat în termen de 28 de zile de la data de începere a lucrărilor. Antreprenorul va remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni;

– antreprenorul îi va furniza inginerului actualizări săptămânale ale programului care să confirme intervalul de desfăşurare, locul şi natura fiecărei activităţi care se va efectua pe şantier în cursul saptămânii ulterioare;

– antreprenorul este obligat să ia măsuri pentru întocmirea documentaţiei complete pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire, în caz contrar fiind aplicate penalităţi;

– controlul progresului lucrărilor se va face printr-un sistem de puncte de referinţă (benchmarkuri), care va permite urmărirea facilă a progreselor şi identificarea întârzierilor;

– pentru fiecare secţiune vor fi stabilite 6 puncte de referinţă, iar penalităţile vor fi de 500.000 de euro pentru fiecare întârziere în atingerea oricăruia dintre punctele de referinţă.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADNR) a anunţat, săptămâna trecută, câştigătorii licitaţiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostradă Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orăştie-Sibiu. Printre câştigători se aflăa Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB şi Tehnostrade (companii deţinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si “regii asfaltului), Strabag (care se mai ocupă deja de construcţia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV  Paneuropean) şi Astaldi (se ocupă, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).

Tot în ultimele zile CNADNR a notificat constructorii francezi de la Colas (autostrada Cernavoda-Medgidia) şi pe cei români de la SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC TEHNOSTRADE SRL (autostrada Moara Vlăsiei – Ploieşti) privind rezilierea contractelor cu aceştia. Spedition UMB si Tehnostrade a câştigat însă o altă licitaţie pentru tronsoane între Arad şi Sibiu.

sursa: HotNews

What Next?

Related Articles