Raport ONU referitor la schimbările climatice datorate creşterii emisiilor de gaze

sediul ONU. foto UN org

Potrivit unui raport ONU dat publicităţii pe data de 21 noiembrie, concentraţia de gaze cu efect de seră –  cum ar fi dioxidul de carbon – din atmosferă a crescut cu aproximativ 20%  din anul 2000 şi până în prezent.
Din păcate, reducerea emisiilor nu se face îndejuns de rapid pentru a limita procesul încălzirii globale.

În acest context, Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) atrage atenţia guvernelor, înaintea Conferinţei privind schimbările climatice de la Doha, că “eforturile lor sunt departe de a fi suficiente pentru combaterea încălzirii globale şi atingerea ţintei de a nu se depăşi cu mai mult de 2 grade Celsius temperaturile înregistrate înaintea industrializării”.

Eşecul în a controla emisiile de gaze cu efect de seră poate avea urmări extrem de periculoase cum ar fi: creşterea nivelului mărilor, inundarea oraşelor de coastă, modificări dramatice ale volumului de precipitaţii ce afectează agricultura şi cantitatea de apă potabilă, răspândirea bolilor şi dispariţia unor specii.

În raport se specifică că emisiile cresc accelerat. Diferenţa între obiectivele propuse şi nivelurile înregistrate se accentuează chiar de la an la an.

ONU avertizează că, în acest ritm, cantitatea de emisii va ajunge la 58 de gigatone în 2020, cu 14 gigatone mai mult decât ar trebui pentru a limita încălzirea globală la 2 grade Celsius.

Nivelul emisiilor produse prin arderea combustibililor fosili trebuie să scadă cu 14 la sută până în 2020, pentru menţinerea diferenţei de temperatură sub acest prag.

Acesta va fi unul dintre obiectivele care vor fi negociate în cadrul Conferinţei ONU de la Doha, Qatar, care va avea loc între 26 noiembrie şi 7 decembrie.

Potrivit lui Achim Steiner, directorul programului de mediu al ONU care a elaborat raportul (Unep), încă poate fi recuperat decalajul prin mai multe acţiuni la nivel naţional vizând folosirea energiei regenerabile, soluţii de eficienţă energetică, protejarea pădurilor şi impunerea unor standarde privind emisiile autovehiculelor.

Sursa: raport ONU

What Next?

Related Articles