“Porunci negative” si “porunci pozitive” la Bechtel

Într-un document trimis la MEDIAFAX, intitulat “Ghidul Bechtel & Enka pentru construcţia în anul 2009 a 42 de km de autostradă de pe Tronsonul 2B” şi semnat de “un grup de muncitori” sunt prezentate “zece porunci negative” şi “zece porunci pozitive” impuse de Bechtel.


Cele”zece porunci negative” sunt următoarele:

- activităţile de turnare a asfaltului nu necesită curăţarea suprafeţei de contact, aplicarea în exces a emulsiei acoperă urmele de noroi la km 28;

- turnarea asfaltului nu depinde de condiţiile meteorologice. La 1 iunie 2009, la Ecuator era soare, nu ploua ca la km 21;

- lucrările de drenaj nu trebuie să fie perfecte. Apa le va afecta cu siguranţă pe cele de la km 35, aşa că nu se va mai observa că SEDA-N a lucrat prost;

- reprezentanţii consultantului nu stau zi şi noapte pe şantier. Se pot găsi momente favorabile în care să se facă lucrările “delicate”;

- subcontractorii românii nu trebuie plătiţi la timp. În fond, e problema lor că nu au bani de plata salariilor”;

- evidenţa cantităţilor de agregate de pe stoc nu trebuie să fie cea corectă. Trebuie să trăiască şi firmele de transport!;

- cu orice preţ, oţelul-beton nu trebuie achiziţionat din România, indiferent ce vrea prefectul sau ministrul. ENKA e o firmă turcească, e normal să promoveze interesele firmelor turceşti;

- termenele de finalizare a lucrărilor nu trebuie respectate. Segmentul Turda – Gilău poate fi dat în folosinţă şi în 2010 sau 2011, nu neapărat la 15 noiembrie 2009!;

- nu trebuie respectată adâncimea de forare a piloţilor. Ce mai contează câteva zeci de centimetri în plus sau mai ales în minus pentru că betonul respectă principiul vaselor comunicante şi iese prin toate gropile de fundare chiar dacă se toarnă numai în una?;

- salariile lunare ale angajaţilor români nu se compară cu cele angajaţilor turci. Asta ar fi chiar culmea…;

În rândul “poruncilor pozitive” se menţionează că numărul angajaţilor turci poate creşte, chiar dacă se fac reduceri de personal şi că acestea se fac din rândul angajaţilor români.

Semnatarii documentului mai susţin că “pot fi exercitate presiuni asupra angajaţilor Egis Route (Egis Route Scetauroute, consultantul Guvernului privind lucrările la Autostrada Transilvania – n.r.) sau Inspectoratului de Stat în Construcţii”.

În replică, reprezentanţii companiei Bechtel susţin că toate lucrările de construcţie la Proiectul Autostrada Transilvania respectă standardele de calitate ISO9001.

Potrivit Lilianei Tebeica, specialist în comunicare la Autostrada Transilvania, “toate lucrările de construcţie executate de către antreprenor şi cele efectuate în sub-antreprenoriat de companii subcontractoare sunt în deplină conformitate”.

 

 

Sursa: MEDIAFAX

What Next?

Related Articles