Minciuna guvernamentala nu tine loc de bani. Bechtel concediaza 1.915 angajati

Pentru că Bercenu nu e Udrea şi pentru că Boc nu e Băsescu, se pare că oficialii Bechtel s-au săturat de promisiunile deşarte ale premierului fără coloană vertebrală Boc privind alocările de fonduri pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania.

Ca urmare, Bechtel International, a notificat vineri  5 martie, oficial, Inspectoratul Teritorial de Muncă că va proceda în aprilie la concedierea colectivă a 1.915 angajaţi.  Motivele invocate sunt banii datoraţi pentru cei 42 km finalizaţi anul trecut pe tronsonul 2B: 159,6 milioane de euro pentru lucrările din august-noiembrie, plus taxa pe valoarea adăugată de 129,8 milioane de lei pe care statul român trebuie să o ramburseze.

Din cei 220 de milioane de euro datoraţi de stat companiei americane s-au achitat la începutul săptămânii 72 de milioane.

Deciziile individuale de concediere vor fi emise în perioada 6-30 aprilie. Procesul va dura câteva luni şi va înceta dacă situaţia se va schimba într-un mod favorabil”, a explicat Bogdan Sgârcitu, director de comunicare al Bechtel. Pentru construcţia celor 10 km ce leagă Turda de Câmpia Turzii, Bechtel a anunţat că are nevoie de numai 300 de persoane.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat că instituţia nu poate susţine bugetul pentru 2010, Bechtel a propus un credit cu garanţii de stat, dar oficialul a spus că împrumutul ar creşte deficitul bugetar. 42 km din tronsonul Turda-Gilău s-au inaugurat anul trecut. în 2010 trebuiau continuate lucrările la tronsonul Cluj-Bihor şi la cel spre Mureş.

Premierul Emil Boc a afirmat că săptămâna viitoare va avea o întâlnire cu conducerea Bechtel pentru a stabili planul de lucru din 2010. Porţiunea Turda – Câmpia Turzii ar urma să fie gata în acest an.

“Voi discuta cu cei de la Bechtel un grafic de lucru pe 2010. Mai avem de plătit încă 220 milioane de euro, o parte dintre datorii le-am plătit în februarie, iar restul le achităm până în aprilie”, a declarat Boc. El a precizat că în acest an ar putea începe şi lucrările pe 18 km de la Gilău spre judeţul Bihor.

Rămâne de văzut cine mai crede în veşnicele promisiuni fără acoperire ale premierului.

sursa: Ziua de Cluj

What Next?

Related Articles