Linie TGV pe tronsonul Budapesta, Bucuresti, Constanta

Prezent la Budapesta, la summit-ul ţărilor dunărene, premierul Boc a afirmat  că “linia de cale ferată pentru trenuri de mare viteză, Paris-Strasbourg-Bratislava, trebuie extinsă cu un nou tronson, către Budapesta, Bucureşti şi Constanţa”.


El a mai spus că “acestă investiţie trebuie să constituie unul dintre proiectele majore ale Strategiei Dunării”.

El a arătat că Strategia Dunării reprezintă o excelentă oportunitate pentru a identifica şi propune o listă de proiecte transfrontaliere care să fie realizate în comun de statele dunărene.

“Noi trebuie să fim buni în strategii, dar să fim la fel de buni şi pentru punerea lor în practică. Trebuie să facem o listă cu aceste proiecte, dar ele să nu rămână doar pe o bucată de hârtie. De aceea, datoria noastră este ca, împreună, să punem în practică proiectele cele mai eficiente pentru cetăţenii noştri”, a spus Boc, în discursul adresat şefilor de guvern şi reprezentanţilor UE participanţi la summit.

În opinia premierului român, extinderea căii ferate pentru trenuri rapide, care leagă “inima Europei” de sud-estul continentului poate fi unul dintre proiectele majore al Strategiei Dunărene.

“Mă refer la calea ferată Paris-Strasbourg-Bratislava, care trebuie extinsă către Budapesta-Bucureşti-Constanţa, ca o componentă a programului privind reţeaua europenă de transport”, a afirmat Boc.

Guvernul României şi cel al Ungariei au convenit, în şedinţa comună din noiembrie 2007, să construiască în comun o linie feroviară de mare viteză de tip TGV pe ruta Budapesta -Bucureşti-Constanţa, în continuarea traseului Paris-Strasburg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta.

 

 

Sursa: MEDIAFAX

What Next?

Related Articles