Berceanu – un manager in ale constructiilor de drumuri, incapabil?

Pentru a-şi acoperi incapacitatea managerială privind asigurarea bunului mers al lucrărilor de construire de autostrăzi din România, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat că din cauza contestaţiilor repetate la licitaţii s-ar putea pierde la finele acestui an cele peste 100 milioane de euro prin Programul ISPA destinate construcţiei tronsonului de autostradă Deva-Orăştie.

Ministrul a comentat că “jocul” de-a contestatul licitaţiei este deja un obicei în România – fie răzbunarea pe foştii contestatari ai licitaţiilor, fie un şantaj mascat pentru obţinerea unor părţi din lucrare – unde la 100 de licitaţii există 140 de contestaţii.

Radu Berceanu a precizat că deşi a existat o propunere de introducere a unor garanţii din partea celor care depun contestaţii, aceasta nu s-a materializat din cauza reacţiei Uniunii Europene.

“Am făcut legislaţia, am dat-o, tot, cu ordonanţă, cu tot ce trebuie, ne-a venit de la UE că este împiedicarea sărmanilor constructori la justiţie şi la dreptate şi că noi vrem să facem şi să dregem (…) Ei zic că nu se poate, deşi le arăt actele, că la 100 de licitaţii am 140 de contestaţii. Iar în Austria, la 100 de licitaţii, sunt 2 contestaţii. Nu din cauza legilor, ci din cauza felului în care oamenii interpretează legile sau le folosesc. (…) Deci legile din România sunt, unele dintre ele, practic cuvânt cu cuvânt cu legile din alte ţări, numai că acolo sunt oamenii mai serioşi”, a spus ministrul.

A uitat distinsul ministru să precizeze câte licitaţii beneficiază de transparenţa totală şi mai ales câte contracte sunt respectate întocmai nefiind alocate sume suplimentare. Ori majoritatea licitaţiilor exact pe această temă sunt contestate: licitaţii atribuite cu un preţ mic după care constructorul aduce acte adiţionale prin care sunt crescute costurilor. Înainte de a se plânge ministrul ar trebui să creeze un climat de încredere. Recentul act adiţional pentru modernizarea Aeroportului Internaţiuonal Otopeni prevede o sumă de 230 milioane euro sumă care permitea construirea unui aeroport nou cu trafic de 10 milioane călători pe an.

Asta spune tot despre transparenţa celor de la Ministerul Transporturilor.

Printre succesele de monment ale ministrului în domeniul construirii de autostrăzi se numără: neasigurarea finanţării minime şi promise pentru Autostrada Transilvania; neasigurarea finanţării pentru autostrada Bucureşti – Ploieşti, renunţarea de către Vinci-Aktor la concesiunea tronsonului Comarnic – Braşov.

sursa: AGERPRES

What Next?

Related Articles